Zakaz handlu. Czy w niedzielę zrobimy zakupy w sklepie internetowym?

zakaz handlu

Zakaz handlu. Czy w niedzielę zrobimy zakupy w sklepie internetowym?

Zakaz handlu już niebawem

11 marca zbliża się wielkimi krokami. Niedziele, podczas których leniwie przechadzaliśmy się pomiędzy uginającymi się od towarów półkami odchodzić zaczną w niepamięć. Zmiany wdrażane będą stopniowo – pierwotnie zakupy zrobić będziemy mogli w co drugą niedzielę, w 2019 roku – w kilka wyselekcjonowanych, zaś możliwości kupna dowolnych artykułów pozbawieniu zostaniemy już w 2020 roku. Przeciwników podpisanego niedawno projektu było niemal tylu, ilu zwolenników – nie będziemy jednak na ten moment przesadnie dywagowali, gdyż nie o to w tym wszystkim chodzi.

Skupmy się na tym, co zakaz handlu w niedzielę oznacza dla tych z nas, którzy działają (lub planują działać) w sieci. Innymi słowy: zastanówmy się jak ustawa wpłynie na rynek e-commerce.

 

Szansa dla sklepów internetowych?

Jako, iż zakaz handlu nie dotknie platform zakupowych, wydaje się, że zakupy online cieszyć będą się zwiększoną popularnością zwłaszcza w weekendy. Korzystając z wirtualnego koszyka nie zostaniemy poinformowaniu o tym, iż zamówienie – przynajmniej do poniedziałku – nie może zostać zrealizowane… Sama ustawa zawiera dość enigmatyczne stwierdzenie dotyczące zakazu sprzedaży online wtedy, gdy miałaby ona „zautomatyzowany charakter”. Na ten moment ciężko jednak wyjaśnić o co dokładnie z tym postulatem chodzi – szerzej zainteresowanych tematem odsyłamy jednak tutaj.

Zakaz handlu posiada na ten moment ok. 30 wyłączeń, które w sprzedaży stacjonarnej mogą być furtką – nie obejmie m.in. piekarni lub sieci franczyzowych, w których działania prowadzić będzie mógł… Właściciel. Zamknięte zostaną za to wielkie galerie handlowe i to ten ruch w głównej mierze może – paradoksalnie – pozytywnie wpłynąć na e-handel. Dlatego też spora część przedsiębiorców rozpoczyna intensywny zwrot ku tej formie sprzedaży, zaś reorientację tę potwierdzają prognozy – systematyczny wzrost zauważany jest od lat, zaś już w 2017 roku wartość branży szacowano nawet na 40 miliardy złotych.

 

Czy klient lubi zakupy przez Internet?

Pytanie to łaskawie zaliczyć można do tych, które większość nauczycieli języka polskiego lub filozofii jednoznacznie zaklasyfikuje w karb chwytów retorycznych… Większość z nas zakupy online uwielbia – cenimy jakość, wygodę oraz konkurencyjne ceny, które często – nawet wliczając koszty przesyłki – są lepsze niż te, oferowane w sklepach stacjonarnych.

Zakaz handlu w niedzielę wchodzi w życie już niebawem. To chyba dobry moment na to, by przystosować swoją działalność do nowych trendów i z przytupem zacząć sprzedawać przez Internet?

Co możemy dla Ciebie zrobić?

Sprawdź nasze usługi
Zobacz ofertę