Jak wyróżnić swój sklep internetowy? - Testin - profesjonalne strony internetowe

Jak wyróżnić swój sklep internetowy?

sklepy internetowe - testin.pl

Jak wyróżnić swój sklep internetowy?

W poprzednim artykule pisaliśmy na temat wzrostu popularności sklepów internetowych i e-zakupów. W czasach covid-19 to właśnie branża e-commerce przeżyła rozkwit, niestety kosztem małych sklepów stacjonarnych, rodzinnych firm i innych mniejszych rodzajów działalności.

W związku z tym popyt na sklepy internetowe sięgnął zenitu, co również zauważyliśmy w naszej agencji. Jednak wraz z powstawaniem coraz większej liczby sklepów online, pojawiło się kolejne pytanie, nurtujące przedsiębiorców – jak wyróżnić swój sklep, aby akurat w nim internauci zrobili zakupy? Istnieje na to co najmniej kilka sposobów, podyktowanych głównie preferencjami klientów.

Sklep internetowy to za mało? Co teraz?

Dla wielu osób przeniesienie sklepu w przestrzeń online to już dużo. Trzeba bowiem przestawić się na inny rodzaj prowadzenia działalności, wprowadzić do swoich usług wysyłkę, zwroty i wiele innych elementów, które każdy sklep internetowy musi posiadać. Tymczasem samo posiadanie sklepu online to obecnie za mało. Rosnąca konkurencja w niemal każdej branży e-handlu powoduje, że trzeba jeszcze wyróżnić się w sieci, aby sklep rzeczywiście sprzedawał i przynosił dochody. Na szczęście specjaliści mają na to kilka sposobów. Podążając za współczesnymi trendami, podyktowanymi zachowaniem, preferencjami i potrzebami e-klientów wiemy, jak powinny być zbudowane i funkcjonować sklepy internetowe.

Jak wyróżniamy sklepy internetowe Rzeszów, aby przyciągały klientów?

W naszej agencji już na samym początku współpracy z Klientem, poznajemy jego działalność od podszewki. Nie sztuka zbudować sklep internetowy taki jak wszystkie, oparty na typowych zakładkach, z prostym systemem płatności. Na tym nasze usługi się nie kończą, a nawet się nie zaczynają J. Zagłębiamy się w ofertę Klienta, aby wiedzieć na czym możemy się skupić i już na samym początku znaleźć jego mocne strony. Następnie tworzymy efektowną grafikę i ciekawe przejścia, budujemy intuicyjne menu, aby łatwo można było się poruszać po sklepie, a także przedstawiamy w atrakcyjny sposób produkty sklepu i przygotowujemy dedykowane dla nich opisy, zachęcające do zakupu – oto nasz przepis jak wyróżniać sklepy internetowe Rzeszów.

Doradzamy również Klientom nie tylko w wyglądzie, ale i funkcjonowaniu sklepu online. Udzielamy wskazówek, na co internauci zwracają uwagę dokonując wyboru sklepu internetowego, w którym zrobią zakupy. Przykładem takich wyróżników może być darmowa wysyłka czy zwrot, program lojalnościowy z rabatami, alternatywne metody płatności np.: popularny w ostatnim czasie PayPo (płatność w ciągu 30 dni od zakupu) itp.

Twórz własną tożsamość i społeczność wokół sklepu!

Tak naprawdę wszystko zależy jednak od dalszych działań sklepu online. Może mieć świetną grafikę, przystępny proces zakupowy i dodatkowe korzyści z wyboru oferty, jednak bez promocji w sieci nie wyróżni się wśród konkurencji. W tym natomiast pomogą profile w mediach społecznościowych, a w nich przykuwające uwagę posty i materiały reklamowe.

Twoja marka musi zacząć „żyć” w sieci. Twórz więc własną tożsamość, na bieżąco informuj o ofercie, przedstawiaj nowe produkty, pokazuj, co nowego u Ciebie słychać. Najlepiej też stworzyć z klientami więź, która sprawi, że nie tylko zrobią zakupy w danym sklepie, ale i wkrótce do niego wrócą. Bezosobowe sklepy internetowe, z których po prostu wysyłane są paczki odchodzą powoli w zapomnienie. Jeśli natomiast można za ich pośrednictwem porozmawiać z konsultantem, maile wysyła Kasia z działu sprzedaży, a paczkę pakuje Janek, internauci wiedzą, że mają do czynienia z konkretną osobą, a ta buduje ich zaufanie.

Nie zapomnij o SEO – sklepy internetowe również go potrzebują

Ach to SEO! J pozycjonowanie tyczy się nie tylko stron www, ale i sklepów online. Witryna musi pojawiać się w Google na frazy związane z produktami, najlepiej ich cechami, kolorystyką, wariantami do wyboru. W przypadku sklepów online na pomoc przychodzą najczęściej frazy tzw.: długiego ogona. To zlepek kilku słów określających produkt np.: czerwona sukienka z krótkim rękawem. Sklep internetowy najlepiej pozycjonować również na kategorie produktów, serie, style. Znów wszystko to, czym można się wyróżnić biorąc pod uwagę jego ofertę.

Na koniec Twoim sprzymierzeńcem będzie także SEM – reklama w wyszukiwarce. Głównie kampanie remarketingowe, które nie pozwolą zapomnieć o asortymencie czy konkretnych produktach porzuconych w koszyku.

 

Czy już wiesz, jak wyróżnić swój sklep internetowy? Chętnie pomożemy! Czekamy na kontakt – przygotujemy dla Ciebie indywidualną ofertę sklepu online lub jego promocji w sieci.

Co możemy dla Ciebie zrobić?

Sprawdź nasze usługi
Zobacz ofertę