Wiosenne nowości, które zadomowiły się na Facebooku

Wiosenne nowości, które zadomowiły się na Facebooku

Wiosenne nowości, które zadomowiły się na Facebooku

Stories, nowa Kamera, wsparcie dla fundraisingu i udostępnianie lokalizacji, a także darowizny – to pięć podstawowych nowości, które zawitały na Facebooku wiosną 2017 roku.

Facebook nieustannie pracuje nad nowymi funkcjami, które udoskonalą tę aplikację. Wiosną tego roku pojawiły się pierwsze dość zauważalne zmiany, które czynią Facebooka kanałem jeszcze bardziej sprzedażowym.

Messenger – udostępnianie lokalizacji

Facebook umożliwia teraz wysyłanie bieżącej lokalizacji za pomocą Messengera. Opcja ta jest dostępna dla użytkowników urządzeń z systemem iOS oraz Android. Nowość ta ułatwia nam koordynację z przyjaciółmi, pokazania, jak blisko jesteśmy od umówionego miejsca spotkania itp. Podczas prowadzonej rozmowy, nasz znajomy przez 60 minut będzie miał możliwość obserwowania, w którym kierunku się przemieszczamy, gdzie jesteśmy. Oczywiście nie jest to opcja obligatoryjna. Udostępnianie lokalizacji jest opcjonalne i zawsze mamy nad tym kontrolę.

Kamera z efektami

Klikając w ikonę aparatu, która pojawiła się w lewym górnym rogu aplikacji, lub po prostu przesuwając palcem w prawo, uzyskujemy dostęp do różnych efektów, takich jak interaktywne filtry, różna maski czy też ramki. Są to efekty bardzo podobne do tych, które oferuje nam Snapchat.

Stories na Facebooku

Facebook oferuje kolejną podobną zmianę, jaką posiada w sobie już Snapchat. Po Snapchacie funkcję tę przejął także Instagram, stąd początkowa krytyka tej opcji. Stories to bez wątpienia największa zmiana, jaką wprowadził Facebook na swoim portalu. Treści tam zamieszczone widoczne są przez 24 godziny. Zdjęcie lub wideo, które chcemy zamieścić, możemy dodać do naszej relacji lub po prostu wysłać w wiadomości.

Facebook i narzędzie wspierające fundraising

Personal Fundraiser to narzędzie, które pozwala na zbieranie pieniędzy dla siebie, znajomego lub kogoś, kto nie ma Facebooka, czyli na przykład dla zwierzaka. Taka możliwość pojawiła się na razie w wersji beta w Stanach Zjednoczonych. Oczywiście mogą korzystać z niej osoby powyżej 18 roku życia. Narzędzie to prezentuje sześć kategorii dla krytycznych potrzeb finansowych – edukacja, medycyna, medycyna zwierząt, sytuacje kryzysowe, wypadki osobiste, lub pogrzeb i utrata bliskiej osoby. Narzędzie pozwoli dotrzeć do znajomych, którzy będą mogli wesprzeć konkretną osobę w potrzebie, bez konieczności opuszczania portalu.

Facebook – darowizny podczas transmisji na żywo

W ubiegłym roku Facebook dał możliwość zebrania datków dla ponad 750 tysięcy organizacji dzięki fundraiserom – wyżej omówionego narzędzia – i przyciskom w relacjach na żywo. Od teraz zweryfikowane strony będą mogły dodać do transmisji live przyciski dla oddawania datków, co pozwoli na pozyskiwanie dodatkowych funduszy.

ZOBACZ TAKŻE