„Społecznościowe” budowanie wizerunku w sieci?

budowanie wizerunku

„Społecznościowe” budowanie wizerunku w sieci?

Pozytywny brand jest tym, co pozwoli nam zachęcić do współpracy nowych klientów przy równoczesnym zachowaniu starych. Niebagatelna rola, która przyporządkowana jest naszemu firmowemu wizerunkowi jest sumą naszych dotychczasowych działań marketingowych, przez które rozumie się reklamę zarówno tradycyjną, jak i internetową. Budowanie wizerunku w sieci nie jest zadaniem prostym – wystarczy wspomnieć tylko o tym, iż sam proces jest żmudny i dość potężnie rozłożony w czasie, lecz jednocześnie – w stosunku do ery „przedinternetowej” – nieco łatwiej jest go przyśpieszyć. Spora w tym zasługa mediów społecznościowych – zarówno Facebook, jak i Twitter oraz Instagram umożliwiają efektywną komunikację z obserwatorami. Stawiając na charakterystyczny dla platform dynamizm zyskać możemy naprawdę dużo – już samo wywołanie zaangażowania na naszych profilach przynieść może mniej lub bardziej wymierne rezultaty, które z czasem zaczną na siebie intensywnie pracować. Istotne jest odpowiednie zagospodarowanie kanału komunikacji i dostosowanie go podług aktualnych trendów, jak i samej grupy docelowej. Na samym początku określmy więc do kogo skierowane będą odpowiednie komunikaty i prześledźmy te platformy, które przyśpieszą budowanie wizerunku.

Target, grupa? Facebook oferuje pomoc!

Popularny, desygnowany niebieskim logo z wpisanym weń „f” portal opisany został już po stokroć. Fenomen Facebooka sprawił, iż inne kanały internetowej komunikacji wyrastać zaczęły jak grzyby po deszczu. To jednak wcielony w życie koncept Marka Zuckenberga nadal jest najpopularniejszą opcją na świecie – systematycznie poszerzany o nowe składniki tworzy już swoisty, „wewnętrzny” Internet, w którym robić możemy zakupy, jak i pisać ze znajomymi. Facebook jest więc idealnym miejscem na reklamę, którą dodatkowo dopasować możemy pod konkretnego klienta. Oczywistym jest, iż to my sami najlepiej wiemy wśród której z grup rekrutują się nasi klienci. Przyjętym przez nas kryterium może być wiek, płeć lub miejsce zamieszkania. I o ile w wypadku salonu sukien ślubnych sam target klienta będzie stosunkowo prosty do ustalenia, o tyle w wypadku sklepu wielobranżowego może być o niego zdecydowanie trudniej.

Atrakcyjność w przedstawieniu produktów… i nie tylko?

Media społecznościowe nie służą – wbrew obiegowej opinii, która z uporem jest przez co poniektórych wdrażana – wyłącznie prezentowaniu produktu. Lepszą opcją jest prezentowanie siebie – ekspresyjne przedstawienie przedsiębiorstwa i ludzi, którzy je budują zwykle pozytywnie wpływa na naszą recepcję. Dodatkowo, oznaczając na Facebooku lub Instagramie swoją kadrę (oczywiście, jeśli wyrażą na to zgodę) możemy liczyć na reakcję ich znajomych, co również pozwoli na efektywniejsze budowanie wizerunku i zaprezentowanie naszej ludzkiej twarzy.

Garść porad dla wszystkich, którzy chcą zbudować pozytywny brand w mediach społecznościowych

Budowanie wizerunku w social mediach wymaga od nas przede wszystkim jednego – systematyczności. Tylko „przyzwyczajając” naszych fanów do dostarczania wysokiej jakości treści wizualnych i informacyjno-edukacyjnych możemy wzbudzić ich zainteresowanie. Na co jeszcze możemy jednak postawić?

  1. Budowanie wizerunku dzięki płatnym reklamom

Opcja płatnej reklamy wcale nie oznacza inwestowania ogromnych pieniędzy. Wystarczy dosłownie kilka, kilkanaście złotych w skali tygodnia by systematycznie zwiększać zasięg swojej oferty lub sprawić, by budowanie wizerunku przebiegało znacznie sprawniej. Facebook oferuje opcję zwiększenia świadomości marki, która polega na tym, iż nasza reklama wyświetla się wyselekcjonowanemu gronu odbiorców nieco częściej, pozwalając im znacznie lepiej ją zapamiętać. Działanie to zalecane jest zarówno dla tych, którzy dopiero startują, jak i dla przedsiębiorców goszczących na rynku wiele lat.

  1. Media społecznościowe to przede wszystkim rozmowa

Traktując swoich klientów jako maszynki do zarabiania pieniędzy nie zdziw się, jeśli analogicznie – w kategoriach maszynki, ale do dostarczania towarów – będą myśleć o Tobie. Wybitny pragmatyzm nie sprzyja marketingowi. Pamiętaj, że w erze hiperkonkurencji klient kupić może produkt bardzo podobny do Twojego u wielu konkurentów. Proces sprzedażowy zaczyna się już w strefie emocji – dlatego stawiając na relację możemy tylko zyskać. Może jeszcze nie tu i teraz, ale w nieodległej przyszłości…

  1. Przyzwyczaj odbiorców do systematyczności

Wszelkie działania prowadzone z doskoku lub niekonsekwentne nie są w ogóle profesjonalne. Wrzucane jedynie okazjonalne posty nie spotkają się z dużym zainteresowaniem, szczególnie zważywszy na systematyczne obcinanie zasięgu przez zespół Facebooka. Budowanie wizerunku wymaga również stworzenia zaangażowanej społeczności, która będzie chciała podawać przygotowaną przez nas treść dalej – to zaś już działka reklamy natywnej.

Wizerunek marki widokiem na przyszłość?

Chcąc związać się z klientami na dłużej nie możemy poprzestać na samej, bezosobowej sprzedaży nawet wtedy, gdy mamy świetnie prosperujący sklep internetowy. Niezwykle istotna podczas budowania brandu są relacyjność i intencjonalność naszych działań marketingowych. Wszelkiego rodzaju promocje, prezentowanie siebie, pracowników oraz realizacji może – odpowiednio przedstawione – odbić się w mediach społecznościowych szerokim echem.

Co możemy dla Ciebie zrobić?

Sprawdź nasze usługi
Zobacz ofertę