Reklama na Facebooku krok po kroku (cz. 2)

W pierwszej części artykułu przestrzegaliśmy Cię przed popełnieniem jednego z najpopularniejszych błędów początkującego reklamodawcy oraz pokrótce omówiliśmy podstawowy podział celów reklamowych i działanie algorytmów Facebooka (jeśli jeszcze go nie czytałeś, koniecznie kliknij tutaj). Dzisiaj skupimy się nieco bardziej nad tym, co skrywają w sobie podkategorie widoczne w grupach: świadomość, działania i konwersja. 

Możliwości dostępne w usłudze Facebook Ads

Jeśli już znasz podstawowy podział celów reklamowych (a jeśli nie znasz, to znaczy, że nadal nie czytałeś pierwszej części artykułu – napraw to czym prędzej 😉) nadszedł czas, aby dowiedzieć się, jakie dokładnie możliwości kryją się pod każdym z nich. 

Świadomość 

Świadomośc to grupa, w ramach której Facebook oferuje nam dwa cele. Należą do nich:

 

Działania 

W ramach kategorii działania Facebook oferuje najwięcej szczegółowych celów reklamowych. Należą do nich:

– aktywność dotycząca posta – jest to lepsza alternatywa dla przycisku “Promuj post”;

– polubienia strony – skierowana do osób, które z największym prawdopodobieństwem dołączą do grona fanów lub obserwatorów fanpage;

– reakcje na zaproszenie na wydarzenia – wspiera pozyskiwanie nowych uczestników w organizowanych wydarzeniach;reklama na facebooku

promocja w internecieKonwersja

Konwersja to grupa, w ramach której Facebook oferuje nam trzy cele. Wśród nich znajduje się:

 

Podsumowanie

Jak widzisz, Facebook otwiera przed reklamodawcami wiele możliwości. Wystarczy mieć odpowiednią wiedzę i pomysł. Dlatego już zabieramy się za przygotowanie kolejnego artykułu, w którym omówimy opcje dostępne na etapie zestawu reklam. Widzimy się niebawem 😊