Opisy w sklepie internetowym, czyli rola contentu w branży e-commerce

Branża e-commerce, jako jedna z nielicznych oparła się spadkom spowodowanym epidemią Covid-19 i stale rośnie w siłę. Dbając o swoje bezpieczeństwo i zdrowie, internauci znacznie zmienili swoje konsumenckie nawyki, dokonując coraz więcej zakupów online. Takie zachowania wymusiły więc na przedsiębiorcach digitalizację swojego biznesu. Niestety im więcej przedsiębiorców sprzedaje swoje towary czy usługi w sieci, tym coraz większym wyzwaniem jest zachęcenie internautów do dokonania zakupów właśnie w Twoim sklepie internetowym. Na co więc zwrócić uwagę, czym się wyróżnić spośród tłumu konkurencji? Opisem! Dokładnie tak, dobry produkt to nie wszystko. Jakość jego opisu to niezwykle istotny element, z którego większość przedsiębiorców nie zdaje sobie sprawy.

Sklep internetowy i content produktowy – dlaczego jest to ważne?

Aby odpowiedzieć na to pytanie, posłużymy się danymi z raportu Gemius „E-commerce w Polsce 2020”. Na jedno z pytań ankietowych „Co skłoniłoby Cię do częstszego robienia zakupów online”, aż 23% respondentów udzieliło odpowiedzi „Bardziej szczegółowe opisy produktów”! Treść odgrywa zatem ogromną rolę nie tylko w doświadczeniach sprzedażowych, ale również ich efektach. Niestety przygotowanie dobrego opisu, który zachęci do zakupu produktu czy usługi w sklepie internetowym, to jeden z największych problemów przedsiębiorców.

Jak tworzyć efektywne opisy produktów w sklepach internetowych?

Opisy produktów stworzone na potrzeby Twojego sklepu internetowego to nie tylko wizytówka dla potencjalnych klientów. To także narzędzie poprawiające widoczność sklepu w wyszukiwarkach. Dlatego tak ważne jest, aby przy ich kreowaniu trzymać się kilku podstawowych zasad:

Sklep internetowy – opis produktów nie taki straszny, jak go malują!

Choć wyżej wymienione zasady mogą wyglądać przerażająco, są bardzo łatwe do wdrożenia, a dzięki nim opisywanie produktu stanie się intuicyjne. Wszak najważniejszą rolą w tworzeniu opisów produktów, jest „wejście w skórę” potencjalnego klienta i rozważenie, co chciałby w Twoim sklepie znaleźć. Każdy z nas widział przecież niejeden produkt oferowany online, dlatego zrozumienie potrzeb klienta jest kluczem do sukcesu, a wówczas tworzenie contentu stanie się przyjemną częścią Twojej działalności.