Profesjonalne strony internetowe Rzeszów, Warszawa - firma Testin

Księga znaku

Czym jest księga znaku?

Posiadając już w pełni unikalne logo firmy i pamiętając, iż związane powinno być ono z przedsiębiorstwem wiele lat, powinniśmy zadbać o zaprezentowanie szerokiemu gronu odbiorców jego symboliki – która przecież nie może być przypadkowa. Z pomocą w tym trudnym przedsięwzięciu przychodzi księga znaku, której co prawda nie mamy obowiązku posiadać, ale która jest niezwykle przydatna podczas kreowania jednolitego wizerunku firmy. W skrócie jest więc opisem elementów graficznych zawierającym przykłady ich wykorzystania w zależności od tła lub faktury, lub usytuowania ich na przedmiotach takich jak samochody.

 

Co zyskamy, inwestując w profesjonalną księgę znaków?

Księga znaków pozwoli nam samym na zaznajomienie się z dotychczasową przedsiębiorstwa i pozwoli wytyczyć dalszy szlak. Kreacje graficzne, w skład których wchodzą zarówno logo, jak i logotyp, są ściśle związane z misją firmy. Dlatego też warto pokrótce ją przedstawić i napisać, w jaki sposób elementy te są ze sobą sprzęgnięte.

Dodatkowo, zyskujemy realne wsparcie w postaci gotowych „szablonów”, które umożliwą bardziej efektywne prezentowanie kreacji graficznych i ich usystematyzowanie. Ma to ogromny wpływ na proces budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa, który powinien być spójny na przestrzeni lat.

 

Cechy dobrze przygotowanej księgi znaku

Dokładny i ciekawie skonstruowany opis grafii charakteryzującej nasze przedsiębiorstwo powiniem być skrupulatny i logicznie uporządkowany, dlatego też warto zacząć od wstępu i wyjaśnienia roli i misji biznesu. Równie istotne są kwestie prawne, tyczące się głównie ochrony znaku towarowego oraz jego ewentualne naruszenia. Kolejne część stanowić może chronologiczna prezentacja zmian logo, która pozwala na zaznajomienie się z systematyczną edycją naszych grafik.

Wyszczególniamy podstawową i bardziej rozbudowaną formę księgi znaku. Różnią się one przede wszystkim stopniem zaawansowania – wersja podstawowa złożona jest zwykle z 7 kart, zaś jej bardziej treściwy odpowiednik posiada ich znacznie więcej. Co ważne, często w jego skład wchodzą również systemy piktogramów oznakowania zewnętrznego i wewnętrznego, a także – nierzadko – wytyczne odnoszące się do elementów architektonicznych.

 

Dlaczego Testin?

Dobrze skonstruowana księga znaku umożliwia konsekwentne wdrażanie w życie obranej już strategii wizerunku marki. Czy dla Ciebie również dbałość o każdy szczegół jest istotna? Zaufaj profesjonalistom.