Jak przyciągnąć klientów – Inbound Marketing cz. II

poprzedniej części pisaliśmy o tym czym jest inbound marketing. Zapraszamy na drugą część, w której wyjaśnimy jakie są narzędzie marketingu przychodzącego i jak z nich korzystać.

Jak zacząć korzystać z inbound marketingu?

Znasz już założenia marketingu przychodzącego. Założenia to jednak nie wszystko, trzeba jeszcze zaplanować strategię. Zobacz, z czego skorzystać i jak się do tego przygotować. Zanim zaczniemy, pamiętaj o najważniejszym – w inbound marketingu klient musi mieć poczucie kontroli. Ma sam podejmować decyzję. Ty musisz dać mu możliwość, by na Ciebie trafił. Twoim zadaniem jest pokazanie możliwości.

Jak wdrożyć strategię?

Inbound ma trzy główne zadania, które stoją przed marketerem. Związane są z prowadzeniem klienta przez lejek sprzedażowy. Marketing przychodzący wykorzystuje się, by:

Jakie narzędzia można wykorzystać?

Wybór narzędzi odpowiednich dla generowania ruchu przychodzącego jest ogromna – zwłaszcza w Internecie. Na każdym z omówionych wcześniej etapów można zastosować różne rozwiązania i media.

Techniki na etapie przyciągania uwagi odbiorcy

To zadanie jest prawdopodobnie najtrudniejsze, zwłaszcza na konkurencyjnym rynku. Jak w takim razie zwrócić na siebie uwagę, a przy tym w nienachalny sposób? Odpowiedź jest prosta: przygotuj wartościowe i ciekawe dla odbiorcy treści. W tym celu należy dokładnie zdefiniować do kogo i w jakim celu będziesz się zwracać.

Inbound marketing nie będzie skuteczny jeśli nie wytyczy się jasnego celu, w którego stronę prowadzona jest promocja oraz bez szczegółowego stworzenia person. Musisz dokładnie określić, kim są Twoi potencjalni klienci. Należy odpowiedzieć na pytania o to, jakie mają potrzeby, troski czy jak przebiega ich dzień. W jaki sposób korzystają z internetu i gdzie można ich znaleźć?

Kiedy znajdzie się już odpowiedzi na powyższe pytania, przyciągnięcie uwagi klientów stanie się prostsze. Jakie więc konkretne narzędzia wykorzystać?

Content marketing

Założenie firmowego bloga to jeden z pierwszych etapów inbound marketingu. Publikacja treści wartościowych dla klientów pozwoli im znaleźć odpowiedzi na pytania ich nurtujące. Teksty nie mają być stricte reklamowe. Powinny mieć charakter ekspercki i odpowiadać an konkretne pytania.

Social media marketing

Zacznij się promować w mediach. Nie twórz jednak kont na wszystkich portalach, jakie znajdzie. Wtedy inbound marketing nie będzie skuteczny. Dobierz social media do charakteru swojej działalności.

SEO

Pozycjonowanie to kolejny krok, by przyciągnąć uwagę klientów. Im wyżej w wynikach wyszukiwania będzie Twoje strona, tym większa szansa, że ktoś zainteresowany na Twoją stronę.

Jak zaangażować klientów?

Drugi krok to budowanie zaangażowania. Można w nim korzystać z powyższych narzędzi, ale są też odpowiedniejsze narzędzia, by wdrożyć inbound marketing.

Landing page

Czyli „strona lądowania” to specjalny, krótki i konkretny serwis, który ma na celu pozyskanie leadu. To znaczy, ma na celu pozyskanie kontaktowych klienta. Dobrze by było gdyby landing page oferował coś klientom – rabat albo darmowy e-book.

Newsletter

To maile wysyłane do osób, które same zostawiły swoje dane na stronie. Jest on bardziej efektywny dlatego, że korzysta się z wewnętrznej bazy klientów, a nie przypadkowej. Maile mają przypominać odbiorcom o Twojej firmie i zachęcać do przeczytania ciekawego artykułu lub do skorzystania z aktualnych promocji.

Marketing automation

To inteligentne rozwiązania, które podejmują kontakt z klientem w momencie, kiedy podjął już jakąś akcję. Przykład: klient wszedł na Twoją stronę w poszukiwaniu ofert, ale w ostatnim momencie rozmyślił się. System może wysłać użytkownikowi pytanie, dlaczego wyszedł ze strony.

Zacznij robić inbound marketing już dziś

Wiesz już, co jest Ci najbardziej potrzebne, żeby zacząć działać w inbound marketingu. Jeśli masz jeszcze jakieś pytania, możesz skontaktować się z nami. Zajmujemy się marketingiem internetowym od lat i z chęcią pomożemy Twojej firmie się rozwijać.