Jak przyciągnąć klientów – Inbound Marketing cz. I

Reklama od zawsze jest dźwignią handlu, to hasło powtarzają eksperci na całym świecie od dziesiątek lat. Jak więc zrobić taką reklamę, która sprawi, że klienci sami do Ciebie trafią? Klienci mogą sami do Ciebie pisać i dzwonić. Taką możliwość daje właśnie Inbound Marketing. Przekonaj się, czym jest i dlaczego jest skuteczny.

Co to jest inbound marketing?

Inbound marketing (inaczej marketing przychodzący) to strategia, która ma na celu prowadzenie działań, które skłonią klienta do samodzielnego nawiązania kontaktu z firmą. Jest ona odpowiedzią na tradycyjne metody promocji, które zalicza się do kręgu outbound marketingu. Marketing przychodzący ma kilka głównych założeń:

W ostatnich latach to najpopularniejsza forma promocji stosują ją tak samo duże jak i mniejsze firmy. Te strategie najlepiej wraża się w Internecie.

Różnice między inbound a outbound marketingiem

Zanim poznasz narzędzia, które wykorzystuje się w marketingu przychodzącym warto poznać różnice między tradycyjnymi formami reklamy a inbound marketingiem.

W outboung marketingu:

W inbound marketingu:

Co daje marketing przychodzący?

Inbound marketing nie jest przejściową modą. Te działania przynoszą konkretne i wymierne efekty w długo falowej perspektywie. Korzystając z narzędzi tego rodzaju marketingu, możesz wiele zyskać. Najważniejsze zyski to:

Własna baza danych potencjalnych klientów

Będzie to baza konsumentów o wysokim potencjale konwersyjnym, czyli takich, którzy będą bardziej skłonni do zakupu Twoich produktów. Co najważniejsze, baza klientów buduje się sama. Przez zapisy do newslettera zdobywasz pierwsze dane potencjalnych klientów.

Budowanie zaangażowania

Podczas podejmowania decyzji zakupowych, często zdarza się, że dwa produkty mają podobne cechy i cenę. Wtedy wybór dokonywany jest przez kierowanie się emocjami. Wybiera się markę, która lepiej się kojarzy. Przez nastawienie na interakcję z klientami zachęca się ich do samodzielnego podjęcia decyzji. Zaangażowanie buduje więź i jednocześnie większą szansę na ostateczny zakup.

Korzyści finansowe

Strategia inbound marketing przynosi długofalowe korzyści, w tym finansowe. Koszty wygenerowania leadu są niższe niż przy technikach outbound. Powodem jest znacznie bardziej precyzyjne ukierunkowana komunikacja. Dociera się do osób, które będą zainteresowane Twoją ofertą, co daje znacznie większe szanse na zakup.

Trafienie w potrzeby klientów

Korzystając z marketingu przychodzącego, koncentrujesz się na realnym rozwiązaniu problemów Twoich klientów. Twoje zadanie to dać im gotowe propozycje, które są dopasowane do ich potrzeb. Skoro proponujesz rozwiązanie ich problemów, możesz liczyć na większe zainteresowanie.

Co dalej?

drugiej części artykułu dowiesz się, jak zacząć korzystać z inbound marketing, jak zaangażować klientów, zbudować relację i jakie narzędzia wykorzystuje się w marketingu przychodzącym. Zapraszamy do dalszej lektury!