Google Moja Firma – jak skutecznie pozycjonować?

Google Moja Firma jest bezpłatnym narzędziem, które ułatwia zarządzanie firmą w Internecie. Użytkownicy tej aplikacji mogą swobodnie decydować o tym, jakie informacje pojawiają się na jej temat w wyszukiwarce, mapach czy innych usługach Google. Narzędzie to przeznaczone jest dla firm, które działają w Internecie ale mają też lokalizację fizyczną. Podpowiadamy, dlaczego warto założyć wizytówkę Google i jak wpływa ona na pozycjonowanie.

Wizytówka Google – jak założyć?

Po założeniu konta należy zalogować się w aplikacji Google Moja Firma. Następnie wpisujemy nazwę naszej firmy w odpowiednim okienku.

Kolejnym krokiem jest wskazanie lokalizacji biura/sklepu, oczywiście, jeśli prowadzimy sklep wyłącznie internetowy nie podajemy dokładnego adresu, wystarczy obszar działania.

Następnie wybiera się kategorię, w jakiej działamy. Po wypełnieniu tego okienka Google zada nam pytanie, jakie dane chcemy wyświetlić klientom. Tu podajemy najważniejsze informacje, takie jak numer telefonu i adres strony internetowej.

Google zaoferuje nam otrzymywanie powiadomień w postaci wskazówek i porad, które dotyczyć mają zwiększenia widoczności w sieci.

Ostatni etap to weryfikacja. Najczęściej wybieranym sposobem jest weryfikacja drogą pocztową. Otrzymujemy wtedy list z Google z kodem, który należy podać w aplikacji. Po weryfikacji otrzymujemy pełny dostęp do możliwości tego narzędzia i do edycji informacji.

Edycja wizytówki Google Moja Firma

Po zakończonym procesie weryfikacji można wprowadzać zmiany w danych naszej firmy. Edytować możemy takie parametry jak: nazwa firmy, adres, numer telefonu, godziny pracy, adres WWW i kategorie działalności. Wszystkie te dane można wprowadzić i edytować w menu znajdującym się po lewej stronie w zakładce „Informacje”. Poza wprowadzeniem podstawowych danych pamiętaj, by opisać swoją firmę, dodać zakres usług i cen. Klienci lubią mieć wszystkie informacje w jednym miejscu, warto o to zadbać.

Pokaż swoją firmę

W wizytówce Google Moja Firmamamy możliwość dodania zdjęć i krótkich filmów (mak. 30- sekund), do swojego panelu firmy. Przykładowymi zdjęciami mogą być rzecz jasna logo, które wyświetla się jako pierwsze. Można wstawić zdjęcia swojego sklepu lub zdjęcia wykonanych dotychczas produktów i realizacji. Warto też pokazać swój zespół albo udostępnić film, który opowie o Twojej firmie i o tym, co ją wyróżnia.

Pozycjonowanie w wyszukiwarce i Google Maps

Widoczność naszej wizytówki w wynikach wyszukiwania łączy się z umieszczonymi w niej informacjami. Aby wyświetlać się wysoko w wyszukiwarce pamiętaj żeby, dbać o informacje w wizytówce Google Moja Firma. Pozycja firmy w wyszukiwaniu zależna jest głownie od informacji takich, jak:

Udzielanie dostępu do Google Moja Firma

Google daje możliwość udzielenia dostępu do swojej wizytówki. Jeżeli prowadzisz firmę, ale nie wiesz, jak wyróżnić ją w sieci, warto skorzystać z usług agencji, która zajmuje się pozycjonowaniem SEO i zoptymalizuje Twoją wizytówkę Google Moja Firma. Pamiętaj, żeby nie podawać loginu i hasła, w bocznym menu znajduje się pozycja „użytkownicy”, tam podaje się adres e-mail, któremu udziela się dostępu do edycji wizytówki.