Google Ads i pozycjonowanie, czyli skuteczniejsza reklama w sieci

Obecnie, aby funkcjonować na rynku sprzedażowym, należy zaistnieć w sieci, co za tym idzie – w wyszukiwarce Google. Na ogół mówi się, że aby firma istniała w świadomości internautów, musi wybrać jedno z dwóch rozwiązań: pozycjonowanie (SEO) albo Google Ads (Adwords). Każda z tych opcji ma swoje plusy i minusy, ale każda jest też skuteczna. Sprawdźmy więc na co postawić, aby nasza strona pojawiała się wysoko w wyszukiwarce.

Czym jest pozycjonowanie?

Zacznijmy jednak od początku i w skrócie wyjaśnijmy, czym jest pozycjonowanie. Większość internautów szukając czegoś w Google klika na linki, które pojawiają się na pierwszej stronie. Jak się tam znaleźć? Od tego właśnie jest pozycjonowanie. Jest to proces długotrwały, ale jego efekty będą stanowić wymierną korzyść.

Pierwszym krokiem w pracy pozycjonera jest optymalizacja strony internetowej. Jest to szereg zabiegów, które mają za zadanie poprawę widoczności strony w Google. Jeśli strona będzie zoptymalizowana, jest bardziej przyjazna dla użytkownika.

Głównym zdaniem pozycjonera jest contnet marketing. Content marketing to teksty, im bardziej uniwersalne i wartościowe tym Google bardziej je polubi. Dlatego w pozycjonowaniu to teksty są podstawowym działaniem. Klient będzie chciał czytać Twoje teksty jeśli będą one przynosić mu korzyści, może nimi być przydatna dla nich wiedza. Teksty powinny być dobrej jakości, co wiąże się też z ich techniczną stroną, czyli z obecnością słów kluczowych, jak i przedstawienie korzyści dla klienta.

Korzyści płynące z pozycjonowania

Jeśli pozycjonowanie będzie dobrze prowadzone, Twoja strona ma szansę znaleźć się w TOP 10 wyszukiwań Google. Zwiększy to ruch na stronie, co może doprowadzić do tego, że potencjalni klienci zdecydują się na skorzystanie z Twoich usług.

SEO będzie przynosić efekty dopiero po kilku miesiącach. Kiedy zacznie działać, jego skuteczność rośnie z miesiąca na miesiąc. Stała kwota płacona agencji SEO będzie przekładać się na większość korzyść.

Efekty działań pozycjonowania utrzymują się długo. Pozycja Twojej strony internetowej będzie utrzymywać się nawet po zaprzestaniu jej pozycjonowania. Mimo to nie zaleca się przerywania działań SEO – każdemu zależy na tym, żeby strona utrzymywała się na jak najwyższej pozycji.

Mamy kontrolę nad wynikami, dzięki analizie fraz kluczowych. Prowadzenie takiej analizy pokazuje czy działania są skuteczne. Można dzięki temu optymalizować stronę tak, by poprawić jej widoczność w razie potrzeby. Obserwując wyniki, pozycjoner napisze treści, które będą skierowane pod frazy, które wyświetlają się niżej, niż powinny.

Jednym minusem, jaki niesie za sobą SEO to czas. Pozycjonowanie jest procesem długotrwałym. Potrzebny jest czas, aby odnieść korzyści z kampanii. Pierwsze efekty są widoczne po kilku miesiącach, ale utrzymują się długo.

Czym jest Google Ads?

Szukając fraz w wyszukiwarce Google, użytkownik widzi jako pierwsze linki sponsorowane. Aby Twoja strona się tam znalazła, musisz skorzystać z Google Ads, czyli reklam Google.

W Google Adwords płaci się za kliknięcia, a nie za samo wyświetlenie reklamy. Co to oznacza? Dokładnie tyle, że niezależnie od tego, ilu użytkowników zobaczy reklamę, rozliczenie opiera się tylko na wejściach na stronę. To czy jednorazowe wejście na stronę przyniesie korzyści,  zależy od potencjału reklamowego samej strony, na którą potencjalny klient ma trafić.

Korzyści z Adwords

Inaczej niż w przypadku SEO, efekty kampanii Google Ads widoczne są od razu. Dobrze zrobiona reklama, na którą przeznaczony jest odpowiedni budżet i będzie kierowała do wartościowej dla Google strony, gwarantuje, że pojawi się ona na pierwszej stronie wyszukiwań.

Google daje możliwość selekcji odbiorców. Jest to wielka zaleta kampanii Ads. Można zdecydować o zasięgu reklamy pod względem terytorialnym, lub o godzinach emisji. Wybrać można też słowa kluczowe, które wywołują naszą reklamę.

Google Ads jest rodzajem działań, dzięki którym możesz promować dowolnie wybrane elementy Twojej strony. Jeśli chcesz sprzedać większą ilość konkretnego produktu, wystarczy, że ustawisz konkretną podstronę jako cel reklamy.

Kampania Google Ads ma też wady, w przypadku linków sponsorowanych istotny jest dobór słów kluczowych. Błąd w doborze fraz może narazić Cię na wysokie koszty, które nie przełożą się na zyski. Do tego problemem jest uprzedzenie użytkowników do reklam. Jest to tak zwana ślepota bannerowa, przez którą użytkownicy omijają wszelkiego rodzaju reklamy i przechodzą do wyników niesponsorowanych.

Jakie jest najlepsze rozwiązanie?

Odpowiedź jest prosta. Współpraca pozycjonowania i Google Ads. Połączenie tych dwóch rozwiązań wpływa najlepiej na wysokość wyświetlania się Twojej strony w wyszukiwarce. Oba sposoby reklamy będą wspierać się wzajemnie. Powierz swoją reklamę agencji, która obsługuje obie formy reklamy, a Twoja strona będzie zawsze w TOP 10.