Firmowe strony internetowe czy Landing Page – co lepiej wybrać?

firmowe strony internetowe czy landing page

Firmowe strony internetowe czy Landing Page – co lepiej wybrać?

Firmowe strony internetowe a Landing Page – podstawowe różnice

Konieczność istnienia w sieci jest dziś tak oczywista, że nikt nie podaje jej w wątpliwość. Jeśli po wpisaniu określonych fraz kluczowych nie figurujemy w wyszukiwarce Google (najlepiej na pierwszych pozycjach) wówczas nie wróży to najlepiej… Widząc korzyści wynikające z „bycia wysoko”, czyli na pierwszej stronie listy wyszukiwań, część przedsiębiorców zastanawia się nad tym, czy inwestować w firmowe strony internetowe czy Landing Page, które dość mocno się od siebie różnią.

Dziś skupimy się na bezpośrednim porównaniu oraz doradzimy, która z opcji dla Twojego biznesu okaże się bardziej rentowna.

 

Kiedy warto stawiać na firmowe strony internetowe?

Kompleksowa promocja marki w sieci wymaga narzędzi, które przedstawią ją na wielu płaszczyznach. Firmowe strony internetowe pozwolą Ci ją zaprezentować oraz uwierzytelnić działania przedsiębiorstwa. Nasza rozbudowana witryna jest istotnym krokiem na drodze do sukcesu, dlatego powinna zostać odpowiednio przemyślana i efektywnie wdrożona. Pamiętać musimy o tym, że na stronę zaglądać często mogą nasi potencjalni kontrahenci, którzy o samej firmie już nieco słyszeli i chcieliby skonfrontować to z rzeczywistością.

Kwestia tego, czy zainwestujemy w firmowe strony internetowe czy Landing Page zależna jest od wielu elementów, m.in. tego czy promować chcemy całość, czy jeden z elementów naszej oferty. Jeżeli stawiamy na kompleksowość lepszym wyborem jest strona WWW, na której zamieścić możemy historię przedsiębiorstwa lub uraczyć odbiorców specjalistycznymi, branżowymi artykułami.

Pamiętać należy jednak o tym, że zbyt „rozpraszająca” uwagę witryna zamiast pomóc w sprzedaży, może nam ją zdecydowanie ograniczyć, gdyż wywoła w nas tzw. Paraliż decyzyjny, o którym wspomnieliśmy już w poprzednim artykule.

 

Dla kogo optymalnym rozwiązaniem okaże się Landing Page?

Strona lądowania umożliwia świetną promocję konkretnej usługi lub produktu, gdyż skupia się na samych konkretach. W efektowny (i efektywny…) sposób przedstawia opcję, prezentując ją za pomocą języka korzyści i skupiając się na generowaniu leadów sprzedażowych dzięki odpowiedniemu zagospodarowaniu Call to Action. Landing Page często wykorzystywane bywają w kampaniach promocyjnych, czyli m.in. podczas wprowadzenia nowego produktu do asortymentu, lub podczas wdrażania zaplanowanych na poszczególne dni reklam (jak np. Landing Page stworzony przez operatora komórkowego przed świętami bożonarodzeniowymi, który skierowany jest pod akcję gwiazdkową).

Popularność strony lądowania zyskały głównie w bankach (gdzie dość intensywnie zachęcają do zaciągnięcia pożyczki), u wspomnianych już operatorów komórkowych lub w salonach sprzedaży samochodów (umów się na jazdę próbną… i nie tylko).

W odróżnieniu od firmowej strony WWW Landing Page często mają charakter interwencyjny, jednostkowy, pozwalający na przyciągnięcie uwagi tym większe, że przekierowanie do nich następuje zwykle dzięki skutecznej reklamie na Facebooku lub Google AdWords.

 

Firmowe strony internetowe czy Landing Page?

Dość wyraźnie widać, że obie opcje doskonale się uzupełniają – strony internetowe dla firm pozwalają na dokładną prezentację oferty oraz sylwetki przedsiębiorstwa, dzięki czemu uwierzytelnią nasze działania. Kwestia tego, czy wybierzemy firmowe strony internetowe czy Landing Page wydaje się więc nieco zepchnięta na dalszy plan. Pytanie brzmi w jaki sposób zagospodarować zarówno pierwszą, jak i drugą z opcji i przystosować ją do celów biznesowych.

Co możemy dla Ciebie zrobić?

Sprawdź nasze usługi
Zobacz ofertę