Dlaczego warto prowadzić blog w e-commerce?

W czasach, gdy mnóstwo czasu poświęcamy na przeglądanie stron internetowych, trudno nie zauważyć roli bloga. Robi się ona jeszcze ważniejsza, kiedy prowadzisz działalność typu e-commerce. Dlaczego warto prowadzić blog w e-commerce? Poznaj powody.

Blog w e-commerce – z czym to się je?

Na początku trochę liczb

Według badań – E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska pod tytułem „E-commerce w Polsce oczami internautów”:

A ponadto:

Blog w e-commerce. Dlaczego warto go prowadzić?

Dzięki zaletom bloga w e-commerce możesz osiągnąć wymierne korzyści:

Prowadzenie bloga w e-commerce. 15 wskazówek jak to robić dobrze.

Prowadząc blog w e-commerce stosuj poniższe wskazówki a zauważysz różnicę:

  1. Stwórz chwytliwy tytuł, zgodny z zainteresowaniami Twoich odbiorców;
  2. Zwracaj się do persony – pisz tak jakbyś pisał do kogoś, kogo chcesz mieć w drużynie;
  3. Spraw, by tekst posiadał wyróżnione nagłówki (H1, H2, H3 itd.);
  4. Stosuj wyróżnienia: podkreślenia, pogrubienia oraz wypunktowania;
  5. Zamieszczaj linki prowadzące do podstron (np. do karty produktu);
  6. Zamieszczaj słowa kluczowe z częstotliwością miłą dla oka odbiorcy;
  7. Używaj atrakcyjnej formy – uzupełniaj tekst grafiką, zdjęciami lub filmem;
  8. Wezwanie do działania (ang. call to action) – popularne przyciski CTA to np. „sprawdź cenę”, „kup teraz” czy „zarezerwuj”;
  9. Publikuj minimalnie raz w tygodniu, weź też pod uwagę godzinę publikacji;
  10. Twórz content, nawiązujący do produktów (np. filmiki z poradami, recenzje);
  11. Kieruj jasne komunikaty, zgodne z przekazem marketingowym Twojej firmy (np. w social mediach);
  12. Reaguj na wydarzenia w czasie rzeczywistym (Real Time Marketing);
  13. Zamieszczaj wypowiedzi ekspertów, nawet z innych sklepów (Cross Marketing);
  14. Wejdź we współpracę z influencerami (Influencer Marketing);
  15. Twórz oryginalne treści, przydatne dla użytkownika (Inbound Marketing).