Content marketing w promocji marki – zrób to sam!

content marketing w promocji marki

Content marketing w promocji marki – zrób to sam!

Czym jest Content marketing?

Wyobraź sobie, że szukasz porad i sugestii, które pozwolą Ci na skuteczne przetrzepanie dywanu, założenie uszczelki lub stworzenie strony WWW. Większość z nas w momencie próby wstaje i załamuje ręce szuka źródeł tam, gdzie znajdziemy dziś wszystko – w Internecie. Wpisujemy określoną frazę, prędko przerzucamy sugestie i… nasz wzrok zatrzymuje się na pierwszej stronie Google. Klikamy na artykuł, którego zajawka brzmi najbardziej konkretnie i zaczynamy czytać. Content marketing, czyli marketing treści jest czymś, co umożliwia budowę długotrwałych relacji z internautami, którzy – dzięki odpowiednim zachętom, dostarczaniu im wiedzy oraz porad – ewoluować mogą w klientów.

Najprościej mówiąc, Content marketing w promocji marki łączy w sobie elementy poradnika, artykułu sponsorowanego oraz eksperckiego oraz… wiele innych elementów, o których napiszemy poniżej. Prowadząc działania z zakresu marketingu treści musimy dostarczać wysokiej jakości, użytecznych materiałów, które – rozdawane niejako za darmo – zaprocentują z czasem. Dzięki temu zbudujemy swoją pozycję w Google oraz zyskamy status eksperta, który w biznesie, na pewno się nam przyda. Dodatkowo, tworzenie społeczności jest po prostu bardziej efektywne.

 

Content marketing w promocji marki – na co zwrócić uwagę?

Skuteczny marketing treści musi być użyteczny i przedstawiać rozwiązania konkretnych problemów. Prędzej klikniesz w tytuł, który obiecuje, że zapoznasz się z 8 metodami na zwiększenie sprzedaży, niż w wysoko wyspecjalizowaną treść, której nikt tak naprawdę nie zrozumie. W parze z tym idzie oczywiście… sam język. Jeżeli nacechujemy go za bardzo pojęciami technicznymi, wówczas może być zwyczajnie niezrozumiały. Natomiast jeśli taki będzie – tracimy sporo na starcie. Co jeszcze pozwala na skuteczny Content marketing w promocji marki?

 

Jakich dobrych praktyk powinniśmy się jeszcze trzymać?

  • Przed pisaniem tekstu dowiedz się, dla kogo go publikujesz. Content marketing w promocji marki musi być dostosowany pod Twojego odbiorcę, który – przez regularne zapoznawanie się z Twoimi materiałami – musi coś zyskać. Najczęściej jest to wiedza, która, szczególnie dzisiaj, jest w cenie.

 

  • Wybierając odbiorcę swojego tekstu pomyśl, co tak naprawdę może być dla niego użyteczne. Jeśli zajmujesz się sprzedażą lub budową domów możesz informować m.in. o tym, gdzie i jak zdobyć pozwolenie na budowę lub czym sugerować się przy kupnie domu lub działki. Czytelnicy z pewnością to docenią i będą zaglądać na Twoją stronę jeszcze częściej.

 

  • Bądź konkretny. Co prawda jest mnóstwo rzeczy, które są gorsze od źle napisanego, rozwleczonego niczym bułka w mleku tekstu ale nie wtedy, gdy… zawodowo się tym zajmujesz. Używaj krótkich zdań. Zwiększą dynamikę czytania oraz przejrzystość. Najistotniejsze informacje podawaj od razu, bez rozbudowanej metaforyki. Pamiętaj, że klient wchodzi na stronę po to, by rozwiązać konkretny problem – jeśli nie dostarczysz mu odpowiedzi, wówczas pójdzie do konkurencji.

 

  • Dbaj o przejrzystość. Wszystko, co związane jest z naszym odbiorem tekstu jest istotne. Content marketing w promocji marki skupia się również na aspekcie wizualnym. Rozbij tekst na akapity, eksponuj nagłówki, punktuj lub numeruj najistotniejsze elementy swojego wywodu.

 

Czy warto wdrożyć marketing treści do firmy?

Bez dwóch zdań. I to jak najszybciej. Content marketing przyda nam się w promocji marki oraz pozyskiwaniu wartościowych leadów – pamiętaj o tym, że sam chętniej kupujesz od kogoś, kogo znasz, lubisz i… ufasz. Pomyśl o strategii w kategoriach budowania zaufania – wówczas na pewno nie rozczarujesz ani siebie, ani swoich klientów.

Co możemy dla Ciebie zrobić?

Sprawdź nasze usługi
Zobacz ofertę