Co powinna zawierać Twoja firmowa strona internetowa?

Co powinna zawierać Twoja firmowa strona internetowa?

Co powinna zawierać firmowa strona internetowa

Co powinna zawierać Twoja firmowa strona internetowa?

Firmowa strona internetowa hitem… dekady?

Wielu spośród nas prowadzi firmę. Wielu zajmuje się sprzedażą, marketingiem lub reklamą. Wielu z nas usilnie stara się przebić w niszach, które otula szczelny pancerz konkurencji – niestety, często nieskutecznie. Kiedy już wydaje się, że musimy porzucić wszelką nadzieję nieśmiało zwracamy ku niej wzrok, pytając sami siebie o to, czy warto.

Firmowa strona internetowa, bo to o niej był ten nieco przydługi wstęp, jest na tyle oczywista w biznesie, że często nawet o niej nie myślimy – jest, bo jest. Istotne natomiast jest nie tylko to, że jest (jeśli jest to jest to spory plus;)), tylko to JAKA JEST. Umówmy się – rynek ewoluuje zupełnie, jak jednokomórkowce u Darwina. To my musimy adaptować się do wymagań i potrzeb klienta. Oraz podawać mu je na atrakcyjnej, pozłacanej tacy.

W innym wypadku zamiast skorzystać z tego, co sami staramy się zaproponować, wybrać może coś bardzo podobnego. Tylko że nie u nas…

Mimo, iż sam temat wałkowany był wielokrotnie przez wielu i jest płaski jak spód od pizzy warto wrócić do niego jeszcze raz, choćby po to, by zrewidować swoje poglądy lub… zmodernizować samą witrynę, która czemuś przecież służy, prawda?

Zastanówmy się nad tym, jakie elementy powinna zawierać firmowa strona internetowa, która wzmocni nasze działania marketingowe.

 

Firmowa strona internetowa a layout

Kupujemy wzrokiem. Bardziej, niż smutne, szarawe kolory nęcą nas te żywe, radosne. Projektując firmową stronę internetową od podstaw zwróćmy uwagę na to, jak prezentuje się dla naszego klienta. Oczywiście, nie musimy wykorzystywać wszystkich kolorów – inaczej będzie pstrokato i nieczytelnie. Internauta, który wchodzi na naszą stronę z pozycji wyszukiwarki lub przez wpisanie naszego adresu URL zwykle oczekuje zaspokojenia potrzeby informacyjnej. Twoja firmowa strona internetowa musi więc spełniać te wymogi, dodatkowo prezentując je w atrakcyjnej szacie wizualnej. Prawdopodobieństwo, że użytkownik przekształci się wówczas w naszego klienta znacznie wówczas wzrasta.

Layout strony WWW powinien być tożsamy z samym logo (które, tak między nami, również pasuje czasem… zmodernizować), gdyż dzięki temu budujemy swój spójny wizerunek, niezwykle istotny w procesie sprzedaży.

 

Jak to jest z tymi tekstami?

Mimo, iż na topie jest teraz minimalizm, nie powinniśmy rezygnować z tworzenia autorskich, ciekawych i rozbudowanych tekstów, które pozwolą nam na efektywny wzrost w rankingu Google, które w dalszym ciągu pod uwagę bierze kwestie opisowe. Premiowane są te treści, które są autentyczne i odpowiadają na konkretne zapytania użytkowników.

Przed chwilą jednak wspomnieliśmy o tym, że panuje minimalizm. Gdzie więc zmieścić same artykuły? Firmowa strona internetowa wyposażona może zostać w moduł blogowy, który pełni kilka istotnych funkcji. Najistotniejsze jest to, że nasze talenty literackie znajdują ujście mamy możliwość podzielenia się z użytkownikami fachową wiedzą, która jest dziś szczególnie poszukiwana. Wiemy, jak szybko zamontować okna lub drzwi? Opublikujmy to w formie tekstu przeplatanego grafikami, lub nagrajmy filmik. Content marketing (szerzej o nim i jego zastosowaniach piszemy tutaj), szczególnie zaś ciekawie i dobrze stworzony content rozprzestrzenia się wirusowo i generuje wiele wejść w skali miesiąca. To z kolei przekłada się na wzrost pozycji w rankingu przez samą użyteczność wpisu… I tak na okrągło.

W każdym razie pamiętajmy o tym by projektując stronę WWW dla firmy pamiętać o stworzeniu modułu, który uaktualniać będziemy sami, albo zaangażowana przez nas agencja reklamowa.

 

Firmowa strona internetowa a jej widoczność

Skoro jesteśmy już przy kwestii modułu blogowego zastanówmy się nad tym, co jeszcze zrobić by firmowa strona internetowa była wysoko w hierarchii najpopularniejszej z wyszukiwarek. Po pierwsze, zadbajmy o responsywność projektowanej witryny, gdyż Google „ucina” widoczność stron niedopasowanych do urządzeń mobilnych. A że zwykle to właśnie na nich przeglądamy Internet…

Kolejną kwestią jest prędkość ładowania się witryny – jeżeli jest ona zbyt niska wówczas dość prędko stracić możemy wychuchane miejsce na pierwszej stronie… Stronę przyśpieszyć można na kilka sposobów, m.in. przez odchudzanie zamieszczonych zdjęć lub przez optymalizację kodu.

 

Co jeszcze powinna zawierać firmowa strona internetowa?

Wspomnieliśmy o kwestiach, które z jednej strony pozwolą naszym klientom na przyjemniejszą interakcję z witryną, z drugiej natomiast zwiększą jej widoczność. Wprowadzając tylko te elementy znacząco zwiększysz ruch na swojej stronie, co pozytywnie wpłynie na wszystkie działania marketingowe.

Co możemy dla Ciebie zrobić?

Sprawdź nasze usługi
Zobacz ofertę