Biznes w formie stacjonarnej czy sklep WWW?

Biznes w formie stacjonarnej czy sklep WWW?

Współczesne realia nie pozostawiają wątpliwości. Sklep internetowy daje o wiele większy zasięg oraz potężne możliwości rozwoju. Korzystanie ze stron internetowych to łatwy i szybki sposób znalezienia interesujących nas treści. Klient nie traci czasu na dotarcie do konkretnego lokalu, zaś w jednym miejscu może odnaleźć setki produktów.

Co daje zaistnienie w sieci?

Tu właśnie pojawia się miejsce na profesjonalne wyeksponowanie towaru. W sklepie internetowym umieszczamy zdjęcia całego asortymentu. Wybierając fotografie zyskujemy pewność, że klient zobaczy nasz produkt dokładnie w taki sposób, jaki wybierzemy. Ponadto umożliwiamy mu dostęp do tych treści przez całą dobę.
Internet pozwala na porównywanie ofert kilku firm jednocześnie. Jaka z tego korzyść? To proste. Sami mamy wgląd w pracę konkurencji, możemy więc szukać lepszych rozwiązań. Dotyczy to nie tylko kwestii wizualnych ale też jakości tekstów, które umieszczamy w sieci.

Brzmi interesująco? To nie wszystko.

Strony www umożliwiają monitorowanie potrzeb kupujących. Możemy więc stale obserwować ich preferencje, a co za tym idzie błyskawicznie reagować na zmiany. Sklep internetowy pozwala dokładnie zbadać rynek, w którym się poruszamy. Taka wiedza wydaje się być bezcenna. Do tego dochodzą jeszcze profity związane m. in. z niwelowaniem kosztów użytkowania lokalu stacjonarnego.

Co wybierasz?

SKLEP INTERNETOWY SKLEP STACJONARNY
ZASIĘG globalny najbliższa okolica
CZAS działa przez całą dobę działa w określonych godzinach
ATRAKCYJNOŚĆ DLA KLIENTA
  • łatwy i szybki dostęp do oferty;
  • brak konieczności opuszczania domu przy robieniu zakupów;
  • przejrzysty sposób prezentowania towaru;
  • oszczędność czasu.
  • ograniczony dostęp do oferty;
  • konieczność wyjścia z domu w celu zrobienia zakupów;
  • towar zaprezentowany w mało atrakcyjny sposób;
  • wymaga sporego nakładu czasu.
ATRAKCYJNOŚĆ DLA WŁAŚCICIELA
  • niwelowanie kosztów użytkowania lokalu stacjonarnego;
  • łatwe i szybkie monitorowanie potrzeb klientów i zmian na rynku;
  • bardzo duży wpływ na sposób, w jaki klient odbiera produkt (korzystne zdjęcia, dokładny opis);
  • duża liczba potencjalnych klientów.
  • koszty związane z użytkowaniem lokalu stacjonarnego;
  • duże trudności w sprawnym monitorowaniu potrzeb klientów i zmian na rynku;
  • niewielki wpływ na sposób, w jaki klient odbierze dany produkt;
  • niewielka liczba potencjalnych klientów.
Brak komentarzy

Dodaj komentarz