Biznes przyszłości. Marketing internetowy a promocja marki

marketing internetowy

Biznes przyszłości. Marketing internetowy a promocja marki

Marketing internetowy… i długo nic

Traktowany w kategorii reklamowej rewolucji, marketing internetowy jest na ten moment najbardziej rozprzestrzenioną formą reklamy. Specjalistom od reklamy często zdarza się segmentować czas na „epokę przed Internetem” i aktualną erę powszechnej informatyzacji. Świat – traktowany w kategoriach „globalnej wioski” – stał się mniejszy, ale dzięki temu również bardziej przystępny. Ekspansja sieci w naszej świadomości i czas, który poświęcamy na codzienne przeglądanie setek informacji sprawia, iż Internet jest tworzy niepowtarzalne możliwości marketingowe. Widoczne jest to nawet na rodzimym rynku, gdyż, według ubiegłorocznych badań We Are Social aktywnością w sieci poszczycić może się ponad 26 milionów Polaków, którzy stanowią niemal 70% społeczeństwa. Wielu spośród nich zainteresować może szeroki wachlarz Twoich usług.

Efektywność ponad wszystko?

Strategia marketingowa polega na możliwie najlepszym zagospodarowaniu dostępnych środków i zareklamowaniu usług własnego przedsiębiorstwa w taki sposób, by przyciągnąć do siebie rzeszę nowych klientów i utrzymać tych, którzy są z nami związani od wielu lat. Reklama emitowana w telewizji, która jeszcze do niedawna była najlepszym nośnikiem treści, na ten moment zepchnięta została na dalszy plan głównie przez marketing internetowy, który zdecydowanie lepiej pozwoli nam ustalić target, czyli naszego klienta idealnego. Dzięki całej gamie narzędzi możemy dokładnie ustalić, do kogo nasza kampania trafi. Oczywiście, na samym początku ustalania „celu” warto podsumować dotychczasowe dokonania i zastanowić się nad tym, do kogo nasza oferta trafiała najczęściej.

Dobra reklama? Zacznij od strony!

Plusy reklamy w sieci

Zwykle uznaje się, iż tylko spory nakład finansowy przeznaczany na reklamę przynieść może pożądane działania. Tak już jednak nie jest – Internet wywrócił rynek do góry nogami i na ten moment efektywne działania marketingowe wcale nie muszą być wybitnie drogą inwestycją. Na ten przykład podać wystarczy chociażby systematyczne działanie w kanałach społecznościowych. Na Facebooku, Twitterze czy Instagramie jest na ten moment niemal każdy – zarówno osoby prywatne, jak i potężne, światowe marki starają się aktywnie wymieniać poglądami i wchodzić w interakcje. Postępowanie takie potrafi wzmocnić pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa. Odrzucając bowiem przyjętą raz „maskę” podejść możemy do klienta zdecydowanie bardziej relacyjnie.
Marketing internetowy ciekawie wykorzystuje również nieinwazyjną reklamę natywną, która polega przede wszystkim na tworzeniu ciekawych treści – artykułów lub krótkich filmików  – które internauci przekazywać mogą sobie dalej dzięki opcji udostępnienia. Tym samym kampania trafić może do szerszego kręgu osób, spośród których część może wykazać zainteresowanie naszym produktem.
Darmową formą promocji w sieci jest również efektywne pozycjonowanie pod kątem fraz kluczowych. Wiąże się to poniekąd z poprzednią myślą – dodając wyselekcjonowane treści eksperckie z wyszczególnionymi frazami kluczowymi sprawiamy, iż widoczność naszej strony w sieci stale rośnie.

Marketing 3.0?

Mimo, iż oparty jest o nowe możliwości bezpośrednio związane z progresem techniki, marketing internetowy opiera się na tych samych prawidłach co tradycyjne, „przedinternetowe” formy. Celem nadrzędnym jest tu bowiem dotarcie do klienta i próbą zainteresowania go swoim produktem. Reklama w Internecie wykorzystuje jednak znacznie ciekawsze narzędzia, które dodatkowo – przy odpowiednim zarządzaniu nimi – mogą być zarówno efektywne, jak i tanie.

Uważasz, że dobra reklama internetowa ma potencjał? Nie czekaj, skontaktuj się z nami.

Co możemy dla Ciebie zrobić?

Sprawdź nasze usługi
Zobacz ofertę