Aktywne social media, czyli jak zwiększyć zaangażowanie obserwatorów

Mówi się, że rozmiar nie ma znaczenia. Ale liczby tak. Zwłaszcza w mediach społecznościowych. Bo social media – choć to prawda okrutna – liczbami stoją. Obserwatorzy, lajkujący, zasięg – te statystyki znamy wszyscy. A czy skupialiście się kiedyś na aktywnych użytkownikach? Kto siedzi w tym biznesie, doskonale wie, że zasięg nie zawsze idzie w parze z dużą liczbą komentarzy czy reakcji. A przecież powinien. I może! Aktywność w social mediach to podstawa – dziś chcemy Wam pokazać, jakie to proste!

Czy znasz swoją grupę odbiorców?

Uniosłeś brew do góry? Pewnie tak, ale to podstawowe pytanie, jakie musisz sobie zadać, analizując wskaźniki dotyczące aktywności.  Być może użytkownicy nie reagują na Twoje posty, ponieważ nie są nimi zainteresowani. Badając grupę odbiorców (sam proces, dzięki narzędziom oferowanym w panelu dla administratora strony, jest bardzo prosty), zwróć uwagę na płeć, wiek, lokalizację i przede wszystkim powód, dla którego mogą zainteresować się prezentowanym przez Ciebie produktem lub usługą.

Jak zainteresować odbiorcę postem? Niech grafika przykuje jego uwagę – planując post, wybierz zdjęcie/ilustrację pokazującą skutek. Oto przykład. Jesteś administratorem strony o ubezpieczeniach? Zalane mieszkanie, samochód zniszczony w wyniku wypadku – to skutki życiowych sytuacji, które, niestety, nie omijają nikogo. Agent ubezpieczeniowy pomoże jednak uniknąć fatalnych skutków i zabezpieczy użytkowników finansowo. Nasze obserwacje pokazują też, że odbiorcy chętnie poddają się presji czasu, a prawdziwą wisienką na torcie okazuje się rabat na daną usługę/towar.

Kto pyta, nie błądzi i… zdobywa obserwatorów

W poprzednim akapicie podkreślaliśmy, jak ważna w kreacji posta jest grafika i wabik, na przykład w postaci rabatu na usługę. Świetnie sprawdzają się również pytania. Jedno konkretne pytanie może wywołać lawinę komentarzy pod postem na Facebooku lub odpowiedzi na Instastories. Ankieta, głosowanie reakcjami – możliwości jest naprawdę wiele. Być może na początku będą się pojawiać 1-2 odpowiedzi, ale z czasem, widząc i Twoje zaangażowanie, użytkownicy odważą się wypowiedzieć.

Czy godzina publikacji posta ma znaczenie?

Oczywiście, że tak. Wiedząc, w jakich godzinach najwięcej osób zagląda na Twoją stronę, możesz dopasować godzinę publikacji do ich obecności w sieci. Więcej osób przed odbiornikiem – szansa na większą aktywność, proste. Ważna jest również regularność w dodawaniu postów. Jeśli zauważyłeś, że w danym dniu tygodnia o konkretnej porze, obserwatorzy konta są bardziej aktywni, wykorzystaj to! Zachęć ich do interakcji dobrym contentem. Odwdzięczą się nie tylko reakcją czy komentarzem – rozpocznie się proces budowania więzi z marką. Internauci będą wiedzieć, że we wtorek o godzinie 7:00 można się posta od Ciebie i sami będą zaglądać w razie kilkuminutowych opóźnień.

Social media, czyli wspólna gra do jednej bramki

Efektywne social media to nie tylko zaangażowanie odbiorców. Interakcja z użytkownikami to podstawa. Zostawiają komentarz? Odpowiedz, zareaguj, dodaj GIF lub naklejkę. Niech ludzie wiedzą, że widzisz głos w dyskusji, ich opinię i że wpis jest dla Ciebie ważny. To zachęta do regularnego komentowania.

„Nie odnajdzie więcej nas ta sama chwila”, czyli real-time marketing

Po premierze „Gambitu królowej” cały Internet grał w szachy. Piękną i długą reklamę Apartu udostępniały tysiące. Real-time marketing to najlepszy sposób na angażowanie obserwatorów. Social media lubią to, co dzieje się tu i teraz. Rozpoczynając dyskusję na aktualny temat, istnieje większe prawdopodobieństwo dodania reakcji czy komentarza przez użytkowników.

Aktywne social media zależą od… Ciebie

Zwiększenie aktywności użytkowników w social mediach nie jest trudne, jednak wymaga uwagi, cierpliwości i systematyczności. Kreatywność, czujność i szybka reakcja (i na komentarz, i na wydarzenia z otaczającej nas rzeczywistości) są niezbędne.

Nie czujesz tego? Zostaw to nam! Jako agencja interaktywna doskonale wiemy, jak dbać o social media.